Magdalena Szuławska Owczarek
mgr logopedii, neurologopeda
Prowadzę diagnozę i terapię neurologopedyczną dzieci z alalią, afazją osób dorosłych i starszych oraz diagnozę i terapię logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:
– z opóźnionym rozwojem mowy
-zaburzeniami neurorozwojowymi
-wadami wymowy
-dysfagią(zaburzenia połykania)
-wadą słuchu
Działania terapeutyczne dostosowane są zgodnie z potrzebami pacjenta.
Neurologopeda, terapeuta mowy i zaburzeń w komunikacji, logopeda z wieloletnim doświadczeniem. Pracuję w ramach szerokorozumianej rehabilitacji mowy. Prowadzę terapię
dzieci z dysfunkcjami mowy na tle zaburzeń rozwojowych oraz z osobami z utraconymi funkcjami mowy w przebiegu chorób neurologicznych. Ukończyłam studia magisterskie z zakresu pedagogiki w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu oraz podyplomowe studia z logopedii i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Opolskim i neurologopedii we Wrocławiu. Oprócz uzyskanych uprawnień z tytułu studiów, ukończyłam istotne szkolenia i kursy w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń mowy. Między innymi: kształtowania funkcji mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia, wczesnej stymulacji rozwoju mowy, terapii zaburzonych funkcji językowych na tle neurologicznym.
- dziećmi z zaburzeniami w rozwoju językowym, trudnościami w komunikacji, mowie oraz z
zaburzeniami artykulacyjnymi, - młodzieżą i dorosłymi leczonymi neurologicznie, ortodontycznie oraz z wadami wymowy.
Moim głównym zainteresowaniem zawodowym są diagnoza i terapia zaburzeń komunikacyjnych u dzieci i osób dorosłych. Zajmuję się korygowaniem trudności w obszarze ustno-twarzowym, które są związane z nieprawidłowym przebiegiem czynności prymarnych (oddychaniem, połykaniem, pozycją spoczynkową warg i języka).Prowadzę terapię zaburzeń w rozwoju mowy i języka.
- w rozwijaniu mowy (w sytuacji jej braku lub opóźnienia; gdy jest niewyraźna)
- w diagnozie i terapii trudności w karmieniu i jedzeniu (u małych dzieci)
- we wspieraniu leczenia ortodontycznego (praca nad prawidłowym sposobem oddychania,
połykania, pozycją spoczynkową warg i języka) - w terapii wad wymowy (w sytuacji nieprawidłowego sposobu oddychania i połykania;
nieprawidłowej pracy warg, języka i podniebienia miękkiego; wysokiego podniebienia
twardego; wad zgryzu) - w przygotowaniu pacjenta (dziecka, dorosłego) do zabiegu przecięcia wędzidełka wargi
i/lub języka oraz mobilizacja wargi i/lub języka po zabiegu, ocena wędzidełek, - w rozwijaniu komunikacji, mowy i języka u dzieci niemówiących, w tym ze spektrum
zaburzeń autystycznych, dzieci z wadami wrodzonymi i zespołami genetycznymi,